15 Haziran 2014 Pazar

LONDRA UÇUŞU - LONDRA PASAPORT KONTROLÜ - LONDRA DA İLK GÜN

15.05.2014 PERŞEMBE

Londra yolculuğumuza Sabah saat 7:55 de İzmir ADB hava alanından kalkan Pegasus hava yollarına ait uçağımız ile başlıyoruz. Uçuşumuz Sabiha Gökçen aktarmalı. Sorunsuz ve yoğun olmayan pasaport kontrolünden sonra 12:15 de kalkacak uçağımız için saat 10:30 da hazırız. Vakit varken kahvaltı işini hava alanında halledelim diyoruz kullandığımız kredi kartının Loungında kahvaltımızı yaptıktan sonra hiç gecikme olmadan saat 12:15 uçağımız pistten havalanıyor. Artık diğer ayak basacağımız kara parçası UK.;)

Pegasusun ultra dar koltuklarında kısmen sıkılarak ve sıkışarak kısmen uyuyarak yaklaşık 3 st15 dk süren yolculuğumuzu tamamladık. Yolculuk esnasında biz aç olmadığımız için herhangi bir menü seçimi yapmadık ama uçakta satılan menüler gayet lezzetli görünüyorlardı ayrıca çok pahalı da değillerdi. Hava alanında kahvaltı yada öğün almamış olanlar için önerebilirim. Yemeğin dışında uçak için diğer önemli önerim landing kart hakkında. Bizim uçuşumuzda havalandıktan yaklaşık 1 saat sonra Landing kart uçak görevlisi tarafından dağıtıldı. Bunu uçakta almanızı tavsiye ederim indiğinizde pasaport sırasında birde kartla martla uğraşmazsınız. ayrıca benim gibi çok iyi İngilizcesi olmayanlarında uçaktaki kartlar içini rahatlatacaktır. basit soruların birde türkçeleri mevcut.

Yerel saat ile 13:30 da standsted hava alanındayız. Hava şansımıza oldukça sıcak t-shirt ile bile terletecek cinsten. Tatilimizin bendeki en çok heyecan ve korku uyandıran, pasaport kontrol bölümüne gelmek üzereyiz. Uçaktan hızlıca inip biz gittiğimizde, ana terminal binasına doğru kalkmak üzere olan ring trene yetiştik. Sanırım biz biraz hızlı davrandığımız için trende bizim uçaktan tanıdık bir sima yoktu. :) bunun avantajını pasaport kontrolünde gördük. Hatta ilk kez iyi ki non eu bölümünde sıraya girmişiz bile dedim, çünkü o bölümde epey uzun bir sıra varken others da bizim önümüzde kimse yoktu. İnanılmaz kolay ve  anlatılanlar yada insanların başına gelenler ile alakası olmayan bir pasaport kontrolünden geçerek valizlerimiz beklemeye başladık. Burada görevli kadını -son derece kibar ve güler yüzlü- tek sorduğu soru bussines or pleasure oldu. Eşimle aynı anda verdiğimiz pasaportlarımızı almamız sadece 1-2 dk sürdü.

Valizlerimizi aldıktan sonra hiçbir kontrol noktasına girmeden doğrudan çıkışa yöneldik ve otele transfer için tercih ettiğimiz otobüslerin bulunduğu durağa geldik, 2 firmadan önce kalkanı tercih ederek yaklaşık 1 saatlik otobüs yolculuğu ile stratford ibis otele (http://www.ibis.com/gb/hotel-3099-ibis-london-stratford/index.shtml) ulaştık.

Kaldığımız yer londranın varoşuymuş :) gittiğimizde öğrendik. İlerleyen günlerde detaylarını anlatırım allah var hiçbir sorun yaşamadık. Sadece dilencisi homeless ı bol bir bölge :)
Otel tam olarak aldığımız gibiydi hiçbir sorun yaşamadan odamıza yerleştik sitede 2 yıldız olarak görünse de 3-4 yıldız otellerden çokta bir fark yoktu (farklar: belboy yok, odada kasa, buz dolabı, şu klasik havlu terliklerden vs yok ama bence hiçbirinin önemi yok. bunun dışında yataklar süper rahat, nevresimler yeni ve temiz,havlular her gün değişiyor, housekeeping her gün gayet güzel temizlik yaptı. Banyo normal boyutlarda ve temizdi, sıcak suda hiçbir sorun yoktu. wifi gayet hızlı ve kesintisizdi) eşyalarımızı bıraktıktan sonra neredeyse hiç oyalanmadan otelden çıktık. Yol üzerinde telefonumuz için sim kart sorduğumuz daha önce adını duymadığımız operatörlerden istediğimiz hattı bulamadık. (istediğimiz özellikler: internet olsun-mümkünse limitsiz-yurt dışı arama olsun) sonrasında bu hatta vodafonda bulduk. Limitsiz internet, yurt dışı ile 50 dk uk içi 200 dk ve limitsiz sms li 1 ay geçerli bir hat karşılığı 15 pound. Acaip işimize yaradı. 2. almamız gereken oyster card'tı. Tanesi 5 pound depozito ile iki kart aldık. Bizdeki kentkart gibi arkadaşına basamıyorsun mecbur 2 kart aldık. Bu kartları seyatiniz sonrasında iade edip verdiğiniz 5 poundu gere alabiliyormuşsunuz ama geri alabilen yokmuş :)

Sonunda kartlarımızı aldık ve londralı abilerin tube dediği metroya merhaba dedik. Karışık metro görmüştüm ama bu başkaymış. ilk denememizde anında bir görevli çaresizliğimizi fark edip :) yardım isteyip istemediğimiz sordu küçük bir yardım ile gitmemiz gereken yönü tarif etti. İlk durağımız sonraki gün sabah bineceğimiz Cardif otobüsünün kalktığı Victoria Station'a gittik. kısa bir keşfin ardından yürüme mesafesi olan Buchingam Sarayına geldik. Geldiğimiz saat yaklaşık 16:00 dı. Nöbet değişimi vs bir şeye denk gelmedik. Ama yinede hem Victoria anıtı hem saray gerçekten ihtişamı ile büyüleyiciydi.

VICTORIA ANITI
BUCHINGHAM SARAYI

Hemen yanında green park londrada tanıştığımız ilk parktı. söyledikleri kadar varmış Londra genel olarak yeşil ve çevreci bir şehir. Green parkta kısa bir kahve ve meyvesuyu molasının ardından, rotamızı hemen yanındaki st james parkına çevirdik. ördekleri kuğuları yapay nehri ile gerçekten kartpostal gibi manzaralar veren bir park.
ST JAMES PARKI

Parkın bitiminde Horse Guards ın içinden geçerek Whitehall e çıkıyoruz. kısa bir yürüyüşün ardından karşımızda Big Ben. hava karardı akşam oldu. hem yol yorgunluğu hem sonraki günün yorucu geçeceğini düşündük, detaylı gezme ve foto işini sonraki güne bırakıp Westminster Stationdan tube binip otelin olduğu stratford stationda iniyoruz. yakındaki avm ye uğrayıp hem kısa bir alışveriş tutu yapıp hemde gündüz bulamadığımız sim kart işimizi hallediyoruz. UK de vodofone dan şaşmıyacaksın. Aldığımız hat, sınırsız internet, 50 dk yurt dışı görüşme 200 dk uk içi görüşme vardı. Sınırsız internet hiç bilmediğimiz şehirlerde hayatımızı acaip kolaylaştırdı.

Otele dönüşte marketten atıştırmalık sandviç birkaç İngiliz birası alıp çıkıyoruz. Bu arada ileride biraz daha detaylı bahsedeceğim İngiliz biralarını tatmaya başlıyorum. Çok ta benim damak tadıma uygun değil.
Bu arda girdiğimiz avm avrupanın büyüklerindenmiş. Adı westfield. İçeride görmek isteyeceğiniz tüm ünlü markaların mağazaları mevcut. Biz gitmeden en çok duyduğumuz ve merak ettiğimiz Primark'a biz göz atmaya giriyoruz. tabiki sevgili karım ile göz atma şansımız olmadığından mağazanın kapanış saat olan 9:30 da ancakkendimizi dışarı atıyoruz. çok daha büyükleri varmış sonradan gördük ama buda hiç fena değildi.
Açılış kapanış saatlerinde hiç tavizleri yok. M&S mağazasında beğendiğimiz çıkarken alırız diye düşündüğümüz atıştırmalıkları ve meyveleri mağaza kapandığı için alamıyoruz. Daha geç kapanan başka bir marketten yine benzerlerini alıyoruz.
İstikamet otel ilk gün yorgunluğunu hissediyoruz. Biraz dinlenelim yarın Yolculuk bir günlük Cardif gezisi için Galler'e.